پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

پایگاه اینترنتی رسمی علی کریمی

:.علی کریمی:. .: Ali Karimi :.

بدشانسی در آخرین لحظه به سراغ علی آمد

تیم بایرن مونیخ در هفته سیزدهم رقابت های بوندسلیگا موفق شد میزبان خود آرمینیا بیلفلد را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. اما در این دیدار علی کریمی که تا آخرین لحظات پیش از بازی نامش در فهرست بازیکنان اصلی قرار داشت، با بدشانسی دچار مصدومیت شد و نتوانست یارانش را در این دیدار همراهی کند.


کریمی که حتی پیش از آغاز بازی، تلویزیون آلمان نامش را به عنوان یکی از بازیکنان اصلی روی صفحه فرستاده بود، هنگامی که قصد پایین آمدن از پله های رختکن را داشت، دچار گرفتگی عضله پا شد و متاسفانه با وجود آنکه فیلیکس ماگات برای این بازی حساب ویژه ای روی او باز کرده بود، به تشخیص پزشکان تیم، بازی مقابل آرمینیا بیلفلد را از روی نیمکت دنبال کرد..


او با توجه به نشان دادن آمادگی اش در "تمرینات زیر برف" بایرن، در این بازی جانشین بالاک بود اما به گفته خودش خستگی و مصدومیت کوچکی که از تهران با خود به همراه آورده بود، باعث شد تا در لحظاتی پیش از آغاز بازی، ماگات مجبور شود فرد دیگری را جانشین کریمی کند.

سایت رسمی باشگاه بایرن مونیخ هم در گزارش بازی امروز آورده است: "بعد از غیبت بالاک و آسیب دیدگی دایسلر، وضعیت میانی بایرن وقتی نگران کننده تر شد که علی کریمی در صورتی که برای اجرای وظایفش جز نفرات اصلی برگزیده شده بود، در لحظاتی پیش از بازی مصدوم شد و این آغازی غافلگیرکننده برای بازیکن کهنه کار بایرن، مهمت شول بود تا فرصت بازی پیدا کند."

اما او فردا تمریناتش را آغاز می کند و به نظر نمی آید که مشکل چندانی داشته باشد

کریمى‌ دیگر جانشین‌ بالاک‌ نیست‌

 
در روزهاى‌ طلایى‌ ابتداى‌ فصل، روزهایى‌ که‌ هر لحظه‌اش‌ به‌ بوندس‌لیگا ثابت‌ مى‌کرد که‌ گمشده‌اش‌ را پیدا کرده‌ و یک‌ سوپرتکنیکى‌ ایرانى‌ که‌ به‌ جادوگر آسیا مشهور است، مى‌تواند به‌ رقابت‌هاى‌ آلمان‌ جذابیت‌ ببخشد هرگاه‌ دوربین‌هاى‌ تلویزیونى‌ کریمى‌ را احاطه‌ مى‌کردند جواب‌ مى‌شنیدند که‌ «باور کنید من‌ از این‌ خیلى‌ بهترم‌ و شما هنوز قدرت‌ کامل‌ مرا ندیده‌اید.»

اکنون‌ زمان‌ آن‌ رسیده‌ که‌ على‌ کریمى‌ بار دیگر جادوى‌ خویش‌ را به‌ طور کامل‌ به‌ کار گیرد و به‌ همگان‌ ثابت‌ کند که‌ «بله‌ از همه‌ آن‌ روزها بهتر است.»
اما حالا ورق‌ برگشته‌ است‌ و شماره‌ هشت‌ باشگاه‌ سرخپوش‌ ایالت‌ باواریا دیگر آن‌ تازگى‌ گذشته‌ را ندارد، دیگر تکنیک‌ منحصربه‌فرد کریمى‌ براى‌ مردان‌ بایرن‌ تعجب‌برانگیز نیست. او از این‌ پس‌ یکى‌ از ستارگان‌ باشگاه‌ مونیخ‌ است‌ که‌ باید در حد نام‌ یک‌ ستاره‌ بازى‌ کند وگرنه...
این‌ روزها بحث‌ اصلى‌ باشگاه‌ بایرن‌مونیخ‌ مسأله‌ ماندن‌ یا رفتن‌ میشائیل‌ بالاک‌ کاپیتان‌ تیم‌ملى‌ آلمان‌ است. بالاک‌ در حال‌ حاضر با دست‌ پس‌ مى‌زند و با پا پیش‌ مى‌کشد. حرف‌ آخر او این‌ است‌ که‌ مى‌خواهم‌ در تیمى‌ بازى‌ کنم‌ که‌ پتانسیل‌ قهرمانى‌ در لیگ‌ قهرمانان‌ اروپا را داشته‌ باشد، معنى‌ این‌ حرف‌ آن‌ است‌ که‌ در بایرن‌ نمى‌ماند و خواب‌ تیم‌هایى‌ نظیر منچستر و رئال‌مادرید را مى‌بیند.

پس‌ مى‌توان‌ مسأله‌ بالاک‌ را اینگونه‌ تغییر داد: «جانشین‌ میشائیل‌ بالاک‌ کیست؟»
در روزهاى‌ ابتدایى‌ که‌ این‌ سئوال‌ مطرح‌ شد، فلیکس‌ ماگات‌ به‌ طور واضح‌ و مشخص‌ اعلام‌ کرد که‌ کریمى‌ جانشین‌ بالاک‌ است‌ اما با گذر زمان‌ کریمى‌ جاى‌ خودش‌ را به‌ گزینه‌هاى‌ دیگرى‌ داد شاید یکی، دو خرید از تیم‌هاى‌ دیگر نظیر مارسلینهو و... یا شاید استفاده‌ از بازیکنانى‌ است‌ که‌ در حال‌ حاضر در تیم‌ در پست‌هاى‌ دیگر بازى‌ مى‌کنند. ماگات‌ در مصاحبه‌اى‌ سباستین‌ دایسلر را داراى‌ شرایط‌ جایگزینى‌ بالاک‌ دانسته‌ است‌ و اینها همه‌ زنگ‌ خطرهایى‌ است‌ که‌ براى‌ کریمى‌ به‌ صدا درمى‌آید. براى‌ خاموشى‌ این‌ صداها کریمى‌ تنها و تنها یک‌ راه‌ دارد درخشش‌ در لحظه‌هایى‌ که‌ تا لحظه‌ جدایى‌ بالاک‌ نصیبش‌ مى‌شود، او باید این‌ اطمینان‌ و اعتماد را در مدیران‌ نه‌چندان‌ کم‌تعداد بایرن‌ ایجاد کند که‌ مى‌تواند جانشین‌ شایسته‌اى‌ براى‌ بالاک‌ باشد، کارى‌ که‌ باتوجه‌ به‌ قدرت، خلاقیت، تکنیک‌ و... چندان‌ دور از ذهن‌ نیست. على‌ باید دوباره‌ ثابت‌ کند که‌ بهترین‌ خرید این‌ فصل‌ بوندس‌لیگاست‌ و از آن‌ بالاتر حتى‌ باید ثابت‌ کند که‌ در بایرن‌ هنوز بهترین‌ روزهاى‌ او فرانرسیده‌ است.

کوپکه: کریمى‌ مى‌تواند بهترین‌ بازیکن‌ اروپا شود

آندریاس‌ کوپکه‌ دروازه‌بان‌ سابق‌ تیم‌ملى‌ فوتبال‌ آلمان‌ که‌ به‌ عنوان‌ سفیر جام‌جهانى‌ در نمایشگاه‌Socccerex در دوبى‌ حضور داشت‌ با کریم‌ مقدم، همکارمان‌ در ارتباط‌ با فوتبال‌ ایران‌ مصاحبه‌اى‌ انجام‌ داد که‌ گزیده‌ صحبت‌هاى‌ وى‌ به‌ شرح‌ زیر است: او در ابتدا از صعود ایران‌ به‌ جام‌جهانى‌ ابراز خوشحالى‌ کرد و گفت: تیم‌ملى‌ ایران‌ در جام‌جهانى‌ 98 فرانسه‌ بازى‌هاى‌ خوبى‌ به‌ نمایش‌ گذاشت‌ و الان‌ باتوجه‌ به‌ حضور بازیکنان‌ شاخص‌ و فراوان‌ خود در بوندس‌ لیگا و آشنایى‌ با جو ورزشگاه‌هاى‌ آلمان‌ قطعاً‌ راحت‌تر به‌ مصاف‌ حریفان‌ مى‌رود و مى‌تواند نتایج‌ خوبى‌ کسب‌ کند. ایران‌ در بازى‌ دوستانه‌اى‌ که‌ با آلمان‌ داشت‌ نشان‌ داد که‌ مى‌تواند پا به‌ پاى‌ تیم‌هاى‌ بزرگ‌ اروپا و جهان‌ پیکار کند.

 

وى‌ در ادامه‌ پیرامون‌ حضور بازیکنان‌ ایرانى‌ در بوندس‌لیگا افزود: به‌ دلیل‌ گرفتارى‌ کارى‌ نمى‌توانم‌ تمامى‌ مسابقات‌ بوندس‌لیگا را پیگیرى‌ کنم‌ اما مى‌دانم‌ مهدى‌ مهدوى‌کیا، وحید هاشمیان‌ و على‌ کریمى‌ در حال‌ حاضر و قبل‌ از آنها على‌ دایی، خداداد عزیزى‌ و کریم‌ باقرى‌ در تیم‌هاى‌ مطرح‌ آلمان‌ بازى‌ کرده‌اند. کوپکه‌ در خصوص‌ عکس‌ چاپ‌ شده‌ على‌ کریمى‌ در کنار تیرى‌ هانرى‌ و رونالدینیو در مجله‌ Socccerex تصریح‌ کرد: او به‌ شایستگى‌ بهترین‌ بازیکن‌ سال‌ آسیا شد و من‌ تاکنون‌ چند بازى‌ على‌ کریمى‌ در بایرن‌مونیخ‌ را دیده‌ام. مسلماً‌ اگر وى‌ بتواند از تمام‌ توانایى‌هاى‌ خود براى‌ حضور مستمر در ترکیب‌ بایرن‌مونیخ‌ استفاده‌ کند مى‌تواند با درخشش‌ در جام‌جهانى‌ و پس‌ از آن‌ حضور پر فروغ‌ در فصل‌ آینده‌ بوندس‌لیگا در صورتى‌ که‌ کریمى‌ قرارداد یک‌ ساله‌اش‌ را با بایرن‌مونیخ‌ تمدید کند در بین‌ کاندیداهاى‌ کسب‌ عنوان‌ بهترین‌ بازیکن‌ سال‌ اروپا قرار بگیرد و حتى‌ موفق‌ به‌ کسب‌ این‌ عنوان‌ شود.

علی کریمی در تهران

 

هم اکنون علی کریمی به همراه سایر لژیونرها در تهران حضور دارد تا در تورنومنت چهار جانبه ی تهران در ترکیب تیم ملی ایران قرار بگیرد. کریمی در پاسخ به این سوال که وضعیت خود و تیم ملی را چگونه می بینید؟ گفت: وضعیت آمادگی خوبی دارم و امیدوارم مربیان با این بازیهای تدارکاتی این چنینی به خواسته ی خود برسند و همچنین امیدوارم تیمهای دعوت شده توانایی لازم برای محک زدن تیم ملی ایران را داشته باشند. کریمی در مورد انتقال بالاک از بایرن مونیخ به رئال مادرید و احتمال جانشینی اش به جای بالاک گفت:بسیار متاسفم که بازیکنی این چنین ارزنده در حال ترک بایرن است و امیدوارم با این وجود بایرن بتواند وی را در ترکیب خود حفظ کند. رفتن کاپیتان تیم ملی آلمان از بایرن مونیخ هیچ ربطی به جایگزینی من ندارد و در تیم بایرن همواره بهترینها و آماده ترین ها به ترکیب اصلی ر اه پیدا می کنند. من هم باید تلاش بکنم تا جزئی از این آماده ها و بهترینها باشم.
وی اضافه کرد: دوست ندارم با رفتن کسی و یا مصدومیت و محرومیت کسی  برای خود جایی پیدا بکنم زیرا معتقدم برای من بودن همه و قرار گرفتن در ترکیب اصلی شیرینی دیگری دارد.
کریمی همچنین در پایان گفت: از خبرنگاران رسانه ها تقاضا می کنم برای مصاحبه با من مراجعه نکنند چرا که همه ی گفتنی ها را در کنفرانس مطبوعاتی در سفر قبل به اطلاع همگان رساندم و از آن زمان تا الان اتفاق قابل ذکری نیفتاده است و حرفی برای گفتن ندارم. خبرنگارانی که به بنده لطف دارند و خواهان پیگیری اخبار لحظه به لحظه ی من هستند، می توانند با مراجعه به وبسایت شخصی خودم از آخرین اطلاعات در مورد خودم آگاه شوند.

 

کریمی، ایمیل یک هوادار و باقی قضایا

داشتیم کلافه می شدیم، هر طرف چرخیدیم خبری از بازی بایرن مونیخ نبود. دنبال کریمی می گشتیم که آیا بازی می کند یا نه. یکی از دوستان تلفن کرد و گفت یک کانال پیدا کرده که بازی بایرن مونیخ و دویسبورگ را پخش می کند، خودتان را برسانید.

وقتی رسیدیم 20 دقیقه از بازی گذشته بود. هر چه دقت کردیم کریمی را در زمین ندیدیم، برای ما بازی بایرن مونیخ بدون کریمی جذابیتی ندارد. به امّید به میدان آمدن کریمی چشم به تلویزیون کویت اسپرت دوخته بودیم و با انتظاری کشنده بازی را تعقیب می کردیم. قبل از شروع نیمه دوّم گوینده عرب زبان با آب و تاب از علی کریمی صحبت می کرد که ما هیچ سر در نمی آوردیم تا اینکه دوربین رفت روی کریمی و ماگات و لحظاتی بعد وقتی کریمی جانشین بالاک شد برای ما هم بازی از همان لحظه شروع شد. با چشم هایمان داشتیم صفحه تلویزیون را می خوردیم.

کریمی آمد، خوب دوید، دفاع کرد و پایه گذار گل سوّم بایرن مونیخ هم شد و نتیجه دو بر صفر نیمه اوّل تبدیل به چهار بر صفر به سود بایرن مونیخ شد. در یک بازی کاملا دفاعی و فیزیکی علی کریمی چیزی بدتر از دیگران نبود. او هر چند ستاره زمین نبود و در این میدان اصلا ستاره ای وجود نداشت، اما آنچنان بی حاصل هم نبود.

صبح یکشنبه رفتیم سراغ مطبوعات ورزشی، هر چه گشتیم کمتر اثری از علی کریمی جز یک خبر خشک و خالی و نارسا پیدا نکردیم. تنها توضیح مفصل را که کاملا غلط و مغشوش بود در یک نشریه به اصطلاح معتبر روزانه ورزشی پیدا کردیم که اینچنین نوشته بود: "کریمی یک نیمه بی حاصل".

Ali Karimi


از آنجا معلوم بود که این مطلب هیچ سر و تهی ندارد و در ادامه نوشته بود هنگام ورود علی کریمی به زمین بایرن مونیخ سه بر صفر جلو بوده و علی کریمی هیچ حاصلی در این بازی نداشته، در حالی که گل سوم صرفا از روی حرکات کریمی و پاس او به شولز و ضربه سر سانتا کروز بدست آمد و ... بقیه قضایا که خیالی نوشته شده بود و از روی حدس و گمان بود. انعکاس خلاف واقع. اگر من به چشم خود ندیده بودم شاید تحت تاثیر این نوشته قرار می گرفتم. این نمونه ای است از انعکاس اخبار در برخی مطبوعات.

این نوشته یکی از دوستداران علی کریمی بود که برای او ایمیل شده. از آنجائی که نکات هشدار دهنده و تاسف باری در مخدوش بودن گزارش ها و انعکاس واقعی به وفور در برخی مطبوعات دیده می شود این نامه را انعکاس دادیم.

البته در مورد خود کریمی بزرگ نمائی های بسیار و در برخی مواقع تعریف و تمجید های دور از واقعیت انعکاس یافته. روی همین اصل کریمی اظهار داشت: "زیاد میل به مصاحبه و گفتگو با رسانه ها را ندارم. یکبار با یک مصاحبه مطبوعاتی در تهران مقابل دوستان رسانه ای حاضر شدم و هر سوالی بود رو در رو جواب دادم. در این مورد هم اطلاعی از چگونگی پخش بازی های بایرن مونیخ در کانال های ایرانی را ندارم و در مورد مخدوش بودن گزارش های لژیونر ها این را می دانم که بسیاری سلیقه ای عمل می کنند. من به غیر از اطاعت دستورات مربّی در پی جلب رضایت هیچکس دیگری نیستم و از این پس هر وقت لازم باشد از طریق وب سایت اطلاع رسانی می کنم".

بایرن به دنبال قرارداد جدید با ستاره ایرانی

فلیکس ماگات باور دارد در صورت رفتن بالاک از بایرن مونیخ جانشین مناسب برایش وجود دارد.

 سرمربی بایرن اعتقاد دارد علی کریمی می‌تواند خلا ناشی از رفتن کاپیتان قرمزها را پر کند.

ستاره میانی ایران از زمان انتقالش به بایرن در تابستان امسال پیشرفت زیادی داشته است.

هنگامی آینده بالاک در بایرن نامشخص شد که او نپذیرفت قراردادش را تمدید کند.

منچستر یونایتد به شدت خواهان بالاک است اما ماگات در گفت‌وگو با روزنامه‌ی Bild گفت بایرن در صورت از دست دادن بالاک می‌تواند از توان کریمی در خط میانی برای کمک به گلزنی تیم استفاده کند:« اگر میشاییل برود، وظیفه من است که برای جانشینی او فکری بکنم، علی کریمی می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.»

گفته می‌شود بایرن تصمیم دارد برای نگهداشتن کریمی در باواریا قرارداد جدیدی با او امضا کند.

کریمی که سال گذشته بازیکن سال آسیا نام گرفت در نیمه دوم بازی شنبه برابر دویسبورگ به جای بالاک وارد زمین شد و نمایش قابل قبولی از خود نشان داد.